της Αγγελικής Χ. Χρονοπούλου
Πρώτα η πρόταση
Από την αξιοποίηση του υλικού των εισηγήσεων, διά της θεματικής ευρετηρίασης των εισηγήσεων του 34ου
συνεδρίου της ΕΜΕ (που ακολουθεί), και του
33ου συνεδρίου (που προηγήθηκε) προκύπτει ένα χρήσιμο υλικό για κάθε
μαθηματικό, φοιτητή ή μελετητή της μαθηματικής επιστήμης.
Επιπλέον συμβάλλει στη διάχυση της επιστημονικής γνώσης
και ταυτόχρονα αυξάνει την αξία, παράγοντας “υπεραξία”, των εισηγήσεων και ενισχύει το επιστημονικό κύρος των
μελών της ΕΜΕ και της ΕΜΕ.
Εφέτος, λοιπόν, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100
χρόνων από την ίδρυση της ΕΜΕ καλώ
κάθε συνάδελφο/συναδέλφισσα να ακολουθήσει τις ανάγκες του/της και να συμβάλλει
και να επηρεάσει την πορεία των μαθηματικών μας πραγμάτων.
Από την πλευρά μου αρχικά ζητώ από τις συντακτικές
επιτροπές των περιοδικών της ΕΜΕ να ανακοινώσουν
στα περιοδικά που, με επιστημονική τους ευθύνη, εκδίδονται από την ΕΜΕ
1ο
πως για τα συνέδρια 34ο και 33ο είναι διαθέσιμη η θεματική ταξινόμηση
των εισηγήσεών τους, ένα πλούσιο επιστημονικό υλικό προς χρήση για να
προστρέχουν οι ενδιαφερόμενοι, για ενημέρωση και βιβλιογραφική τεκμηρίωση, όταν γράφουν
άρθρα για τα περιοδικά της ΕΜΕ ή όπου αλλού.
Χρήσιμο θα ήταν τα μέλη των συντακτικών επιτροπών να
προωθήσουν διαπροσωπικά (όχι ως εντολή) αυτή την πληροφορία στους συναδέλφους
εκπαιδευτικούς (Α/βάθμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης) που εργάζονται στο δημόσιο
ή/και τον ιδιωτικό τομέα ώστε να διευκολυνθούν τόσο στο διδακτικό έργο τους,
όσο και στο επιστημονικό τους έργο.
2ο πως στο εξής όσα άρθρα δημοσιεύονται στα περιοδικά της
ΕΜΕ, με φροντίδα των συντακτικών επιτροπών, να περιλαμβάνουν
3 - 5,
7,... κλειδιά θεματικής
ταξινόμησης.
Προφανές είναι πως στην απαίτηση αυτή οι συγγραφείς θα
ανταποκριθούν μόνο στην περίπτωση που τα μέλη των συντακτικών επιτροπών των
περιοδικών αφενός θα βοηθούν τους
συναδέλφους στη διαδικασία ορισμού λέξεων-κλειδιά θεματικής ταξινόμησης ΚΑΙ
αφετέρου εξηγώντας κατ΄ ιδίαν ή από τα περιοδικά της ΕΜΕ την
αναγκαιότητα της διάχυσης της επιστημονικής πληροφορίας διά των λέξεων-
κλειδιά.
Προτείνουμε αυτή τη διαδικασία και για το ότι θα
ευαισθητοποιήσει τους συναδέλφους να αναζητούν βιβλιογραφία και συναφή άρθρα με
ευκολία για την ενημέρωσή τους πάνω στο επιστημονικό τους αντικείμενο.
Καταληκτικά και έχοντας δώσει ήδη 2 δείγματα γραφής: με
τη θεματική ταξινόμηση των εισηγήσεων του 34ου και του 33ου
συνεδρίου της ΕΜΕ
καλώ κάθε συνάδελφο/ συναδέλφισσα που ενδιαφέρεται να μπει σε μια διαδικασία διαρκούς μάθησης να εκδηλώσει ενδιαφέρον να συναποτελέσουμε μια ομάδα (όχι αναγκαστικά με βάση την Αθήνα) που θα αναλάβει να προχωρήσει στη θεματική ευρετηρίαση αρχικά του 32ου συνεδρίου και του 35ου όταν πραγματοποιηθεί.
Αν η ομάδα καταστεί πολυπληθής μπορούμε να αυξήσουμε ρυθμό θεματικής
ταξινόμησης.
Περιμένω τις διαθεσιμότητές σας στο γνωστό e mail sygekp@ath.forthnet.gr
Για να πραγματοποιήσουμε ένα ταξίδι στον κόσμο των
μαθηματικών συμβάλλοντας στη διάχυση της επιστημονικής γνώσης και με στόχο να
βρούμε όσα περισσότερα λέξεις-κλειδιά θεματικής ταξινόμησης για κάθε εισήγηση
που θα έχει ταξινομηθεί από μας. Ένα ταξίδι που σημαίνει κινητοποίηση πολλών
πνευματικών και ψυχικών δυνάμεων και είναι πρόσκληση για καλούς “λύτες”.
Εύχομαι και ελπίζω να μην με αφήσετε μόνη μου σε αυτό το
απολαυστικό ταξίδι… γνώσης και προσφοράς στη μαθηματική επιστήμη.
Εισαγωγικά
Το 34ο συνέδριο ολοκληρώθηκε
ενώ το 35ο συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα
προγραμματίζεται να συμπέσει με τη λήξη των εορταστικών εκδηλώσεων το 2018 με
την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΜΕ[1].
Παρουσιάσαμε,
λοιπόν, και αυτή τη χρονιά, το πρόγραμμα του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ
(που πραγματοποιήθηκε στη Λευκάδα, 3-5/11/2017) αλφαβητικά ανά εισηγητή (και
για τις κεντρικές ομιλίες) και για τα προεδρεία και τις παράλληλες εκδηλώσεις.
Διευκολύνθηκε έτσι
η χαρτογράφηση των εισηγητών και των προεδρείων και επιπλέον προσδιορίστηκε ο
αριθμός των συλλογικών
εισηγήσεων που και εφέτος έφθασαν τις 45 με 2 ή και περισσότερους εισηγητές σε
σύνολο 89 εισηγήσεων και 6 κεντρικών ομιλιών και 2 στρογγυλών τραπεζιών. (αναρτήθηκε
στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” στις 29/10/2017)[2]
Για τη
συνέχεια του θέματος επισημαίνουμε ότι τον Οκτώβρη του 2016, παρουσιάσαμε το
πρόγραμμα του 33ου συνεδρίου της ΕΜΕ (που πραγματοποιήθηκε στα
Χανιά, 4-6/11/2016) αλφαβητικά ανά εισηγητή (και για τις κεντρικές ομιλίες) και
για τα προεδρεία και τις παράλληλες εκδηλώσεις. (αναρτήθηκε
στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” στις 31/10/2016)[3]
Ακολούθησε,
με τη λήξη του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ, ένας
“απολογισμός” για να αναδείξουμε ενδεικτικά κάποια ζητήματα ώστε
να συμβάλλουμε με την εποικοδομητική κριτική μας, εκτός των άλλων, και στην
ενημέρωση των μαθηματικών:
i: “34ο συνέδριο της ΕΜΕ, αποτίμηση... Μια κριτική προσέγγιση
ενημερωτικά για τη συνάντηση Παραρτημάτων (Μέρος 1ο)” (αναρτήθηκε
στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” στις 12/11/2017)[4]. Και
ii: “34ο συνέδριο
της ΕΜΕ, αποτίμηση... καθιέρωση νέων πρακτικών «ναι μεν παραιτούμαστε, αλλά
παραμένουμε...»: Μια κριτική προσέγγιση (Μέρος 2ο)” (αναρτήθηκε
στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” στις 20/11/2017)[5].
iii: “«Νέο»
πρότυπο λειτουργίας της ΕΜΕ: «ψέματα και όποιος αντέξει» με την ΕΜΕ ως πρώτη
απώλεια ή «την αλήθεια ρε σύντροφοι... την αλήθεια»...” (αναρτήθηκε
στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” στις 10/12/2017)[6].
Πέρυσι, Γενάρη του 2017, για τη διευκόλυνση των μελετητών, αναρτήσαμε τον “Οδηγό Ταξινόμησης Μαθηματικών Τεκμηρίων:
θεματική ευρετηρίαση των εισηγήσεων του 33ου συνεδρίου της ΕΜΕ” με τα κλειδιά θεματικής
ταξινόμησης[7] των εισηγήσεων του 33ου
συνεδρίου της ΕΜΕ.
Έτσι, και
εφέτος συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της ΕΜΕ,
κοινοποιούμε προς χρήση των συναδέλφων μαθηματικών και κάθε ενδιαφερόμενου τις 979 λέξεις-κλειδιά θεματικής ταξινόμησης
των εισηγήσεων του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ, για τις εισηγήσεις που
δημοσιεύθηκαν στον 34ο έντυπο τόμο των πρακτικών (που αντιστοιχούν
σε 512 μοναδικά κλειδιά θεματικής ταξινόμησης ΚΑΙ σε 129 συγγραφείς που δήλωσαν
κλειδιά θεματικής ταξινόμησης[8])
Η αναγκαιότητα ενός Οδηγού Ταξινόμησης Μαθηματικών
Τεκμηρίων και Θεματικής Ευρετηρίασης των Εισηγήσεων των Συνεδρίων της ΕΜΕ
Τα συνέδρια της ΕΜΕ αριθμούν πλέον
34 τόμους πρακτικών και οι εισηγήσεις τους παραμένουν ένα υλικό που δεν μπορεί
να αξιοποιηθεί άμεσα και αποτελεσματικά από τους ενδιαφερόμενους φοιτητές,
μελετητές κ.ά.
Συμβάλλοντας, λοιπόν, στην αξιοποίηση του υλικού
και επειδή οι θεματικές των εισηγήσεων (στα 34 συνέδρια της ΕΜΕ) ad hoc υποδηλώνουν και αναδεικνύουν τα
ζητήματα αιχμής για τα «Μαθηματικά» αποφάσισα με αρχή τις 97 εισηγήσεις του 33ου
συνεδρίου της ΕΜΕ να συγκροτήσω ένα πρωτογενές ερευνητικό
υλικό ταξινομημένο και συστηματοποιημένο από εμένα και έτοιμο προς χρήση για
αρχειακή έρευνα διευκολύνοντας έτσι την
αλληλεπίδραση και την αξιοποίησή του από φοιτητές, ερευνητές, μελετητές και
κάθε άλλο ενδιαφερόμενο.
Εφέτος προστίθενται οι 89
εισηγήσεις του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ ώστε να διευρυνθεί το πρωτογενές
ερευνητικό υλικό ταξινομημένο
και συστηματοποιημένο από εμένα και έτοιμο προς χρήση για αρχειακή έρευνα (όσον αφορά τα συνέδρια
33ο και 34ο της ΕΜΕ)
Αναλυτικά αυτό το πρωτογενές ερευνητικό υλικό ταξινομημένο και
συστηματοποιημένο από εμένα και έτοιμο
προς χρήση για αρχειακή έρευνα συγκροτεί
μια χαρτογράφηση των θεματικών των «Μαθηματικών»
αφού περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά που προσδιορίζουν το περιεχόμενο των εισηγήσεων
του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ (όμοια και του 33ου συνεδρίου
της ΕΜΕ[9]).
Σε κάθε λέξη-κλειδί, συνολικά 979 λέξεις αντιστοιχίζουμε την 1η σελίδα (στον 34ο τόμο)
της εισήγησης (1ο συνημμένο έγγραφο).
Για τη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων
δημοσιεύουμε (στο 2ο συνημμένο έγγραφο) όλες τις περιλήψεις των εισηγήσεων (στις οποίες
αντιστοιχίζονται οι λέξεις-κλειδιά) του 34ου συνεδρίου όπως αυτές
περιλαμβάνονται στον έντυπο τόμο.
Έτσι
κάθε ενδιαφερόμενος έχει μια πρώτη εικόνα αν η εισήγηση με βάση τις
λέξεις-κλειδιά προσιδιάζει θεματικά στα ενδιαφέροντά του και αν επιθυμεί
συνεχίζει διαβάζοντας την εισήγηση και αντλώντας πληροφορίες από αυτήν χρήσιμες
για αυτόν.
Καταληκτικά παρουσιάζουμε, με
αυτή την ευκαιρία[10], έναν αναλυτικό πίνακα που
περιλαμβάνει αλφαβητικά τις 979 «θεματικές κατηγορίες» με αναφορά
στην 1η σελίδα εισήγησης (στο τόμο των πρακτικών του 34ου
συνεδρίου της ΕΜΕ).
Επισημαίνουμε με έμφαση πως ο
κατάλογος είναι και χρηστικός αφού βοηθά τον ερευνητή να προσδιορίσει τις θεματικές (με τη χρήση λέξεων-κλειδιά)
για τις οποίες θα μπορούσε να εντοπίσει (εύκολα ή δύσκολα) υλικό προς μελέτη
επιπλέον, όμως, τον απαλλάσσει (σε μια πρώτη φάση) από την αγωνία τού αν
επέλεξε ή όχι μια παραγωγική θεματική ενώ στη συνέχεια τον διευκολύνει να
καθορίσει με εξαιρετική ακρίβεια τη θεματική που θα τον απασχολήσει με βάση τα
επιστημονικά του ενδιαφέροντα.
Αυτονόητο είναι πως
επιβάλλεται η χαρτογράφηση και των θεματικών/λέξεις - κλειδιά όπως αυτά προκύπτουν από τα πρακτικά
των συνεδρίων μέχρι και το 32ο συνέδριο.
Αυτή η προσπάθεια θα έχει ως
αποτέλεσμα για έναν τεράστιο όγκο υλικού, που έχει δημοσιευθεί στα 32 (έντυπα)
πρακτικά συνεδρίων της ΕΜΕ και δημιουργεί
ιδιαίτερες δυσχέρειες στην προσέγγισή του από κάθε ενδιαφερόμενο, να
έχουμε πλήρη εικόνα
α) για το τι έχει δημοσιευθεί για ένα θέμα
β) για ποια θέματα υπάρχουν δημοσιεύματα και
γ) σε ποιον τόμο πρακτικών είναι δημοσιευμένη μια συγκεκριμένη εργασία
(με αναφορά στην 1η σελίδα της στον εν λόγω τόμο)
Όσο για τα
πρακτικά συνεδρίων που θα δημοσιεύονται στο εξής προτείνω στην Επιστημονική
Επιτροπή για το 35ο συνέδριο ως προαπαιτούμενο των κρίσεων των
εισηγήσεων να ζητήσουν (όπως ακριβώς και στο 34ο) να δηλώνονται
επιπλέον, από τους συγγραφείς, 3 μέχρι 5, 7,... λέξεις-κλειδιά θεματικής
ταξινόμησης ώστε να διευκολυνθεί η περαιτέρω διαδικασία για τη χαρτογράφηση των
θεματικών των «Μαθηματικών». Μάλιστα εφιστώ την προσοχή τους να ελέγχουν αν
όλοι οι εισηγητές ικανοποιούν[11] αυτή την απαίτηση.
Η αρχική
ιδέα για τον Οδηγό Ταξινόμησης περιγράφεται αναλυτικά στο βιβλίο μου: Χρονοπούλου, Αγγελική (1993) Ταξινόμηση Εκπαιδευτικών Τεκμηρίων. Α.
Θεματική Ευρετηρίαση Περιεχομένων της Σ.Ε. (Τεύχη 1-50). Β. Οδηγός Ταξινόμησης
Εκπαιδευτικών Τεκμηρίων (Ο.Τ.Ε.Τ.). Σειρά Βιβλιογραφία 2. Αθήνα: Εκδ.
Σύγχρονη Εκπαίδευση. (εξαντλημένο[12])
Με το
βιβλίο αυτό κατέθεσα στην επιστημονική κοινότητα, το 1993, την ταξινόμηση εκπαιδευτικών τεκμηρίων όπως σχεδιάστηκε,
περιγράφηκε και εφαρμόστηκε από εμένα και παρουσιάζεται στο βιβλίο (ενώ
συνεχίζω να τη βελτιώνω, να την εξειδικεύω και να την εφαρμόζω) η οποία αφενός
είναι πρωτότυπη και αφετέρου μοναδική γιατί η ταξινόμηση Dewey δεν διέθετε (το
1993) ταξινομικούς αριθμούς για την ταξινόμηση εκπαιδευτικών τεκμηρίων.
Η διάθρωση του καταλόγου
Για την απλούστευση του
καταλόγου (αλφαβητικό ευρετήριο)
χρησιμοποιήσαμε τις λέξεις-κλειδιά χωρίς τόνους για να είναι πιο
εύχρηστος (και πιο εύληπτος) ο κατάλογος από τους χρήστες και τις
αντιστοιχίσαμε με την 1η σελίδα της εισήγησης όπως αυτή δημοσιεύεται
στο τόμο πρακτικών του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ.
Αρχικά
εντοπίστηκαν 512 λέξεις-κλειδιά και 129 ονόματα συγγραφέων (που δήλωσαν λέξεις
κλειδιά) στη συνέχεια μετά από επεξεργασία και εξαντλώντας τα περιθώρια
αναζήτησης οι λέξεις–κλειδιά κατέληξαν
σε 979 και αυτόν τον κατάλογο δημοσιεύουμε (1ο συνημμένο, με το όνομα λέξεις
κλειδιά 34ο). Αυτός ο αλφαβητικός
κατάλογος περιλαμβάνει για πρακτικούς λόγους τις λέξεις - κλειδιά χωρίς τόνους.
Στο 2ο
συνημμένο έγγραφο (με το όνομα περιλήψεις
34ο) δημοσιεύονται, για τη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων, όλες οι περιλήψεις των εισηγήσεων του 34ου
συνεδρίου όπως αυτές περιλαμβάνονται στον έντυπο τόμο. Με αναγραφή συγγραφέα
(συγγραφέων), τίτλου, και της 1ης σελίδας στον τόμο των πρακτικών
του 34ου συνεδρίου, με τη
σειρά που δημοσιεύονται στον έντυπο τόμο των πρακτικών.
Παραδείγματα για τη χρήση του καταλόγου -αλφαβητικό
ευρετήριο λέξεων-κλειδιά
Για παράδειγμα η λέξη–κλειδί: Γεωμετρια [Σκοποι, Στοχοι, κτλ] στον
κατάλογο παραπέμπει στη λέξη–κλειδί: Γεωμετρια [Σκοποι,
Στοχοι, κτλ], 34ου Σ.: σ.
384 ― σ. 582 ― σ. 591
[±]
που σημαίνει πως 3 εισηγήσεις
αναφέρονται στη θεματική αυτή και ότι η 1η εισήγηση δημοσιεύεται στον τόμο των
πρακτικών του 34ου συνεδρίου στη σελ. 384 κ.ε. Η 2η εισήγηση στη σελ. 582 κ.ε. και η 3η εισήγηση στη σελ. 591 κ.ε.
Οπότε ο μελετητής προστρέχει
στις περιλήψεις των εισηγήσεων για να εντοπίσει τις 3 εισηγήσεις και
διαβάζοντας την περίληψη (στο 2ο συνημμένο) αποφασίζει αν θα τις
μελετήσει στη συνέχεια.
Το σύμβολο [±] υποδηλώνει ότι στον κατάλογο έχει συμπεριληφθεί και το κλειδιά:
“Στοχοι, Σκοποι, κτλ [Γεωμετρια]” και “Σκοποι, Στοχοι, κτλ [Γεωμετρια]” τα
οποία επίσης οδηγούν στις παραπάνω 3 σχετικές εισηγήσεις.
Ένα ακόμη παράδειγμα:
Πιεση Αεριων
[Φυσικη], 34ου Σ., σ. 529
Φυσικη [Πιεση Αεριων] [Βλ. Πιεση Αεριων [Φυσικη], 34ου Σ., σ. 529]
Στην ίδια εισήγηση που
δημοσιεύεται στον τόμο των πρακτικών του 34ου συνεδρίου στη σελ. 529 κ.ε. αντιστοιχούν για διευκόλυνση στην αναζήτηση
δυο λέξεις–κλειδιά. Οπότε ο μελετητής προστρέχει στις περιλήψεις των εισηγήσεων
για να εντοπίσει αυτή την εισήγηση και διαβάζοντας την περίληψη (στο 2ο
συνημμένο) αποφασίζει αν θα την μελετήσει στη συνέχεια.
Ένα παράδειγμα
συνδυαστικό:
Συναρτηση, 34ου Σ.: σ.
85 ― σ. 323 ― σ. 492
Συναρτηση [Ακροτατα], 34ου Σ.: σ.
492 ― σ. 505 [±]
και για
διευκόλυνση στην αναζήτηση
Ακροτατα
-Συναρτηση [Βλ. Συναρτηση [Ακροτατα],
34ου Σ.: σ. 492 ― σ. 505]
Ή
“Προγραμμα Common
Core State Standards (CCSS-M), 34ου Σ., σ. 323
[±]”
και για
διευκόλυνση στην αναζήτηση: Common Core State Standards (CCSS-M) Προγραμμα [Βλ. Προγραμμα Common Core State Standards
(CCSS-M), 34ου Σ., σ. 323] ΚΑΙ
CCSS-M (Common
Core State Standards) Προγραμμα [Βλ.
Προγραμμα Common Core State Standards (CCSS-M), 34ου Σ., σ. 323]
Ή
“Εννοιες Μαθηματικες
[Συναρτηση], 34ου Σ., σ. 85 [±]” και
για διευκόλυνση στην αναζήτηση:
Συναρτηση [Εννοιες Μαθηματικες] [Βλ.
Εννοιες Μαθηματικες [Συναρτηση], 34ου Σ., σ. 85]
Οπότε στην ίδια εισήγηση που
δημοσιεύεται στον τόμο των πρακτικών του 34ου συνεδρίου στη σελ. 492 κ.ε. αντιστοιχούν για διασαφήνιση τρεις
λέξεις–κλειδιά.
Στη συνέχεια, στην ίδια
εισήγηση που δημοσιεύεται στον τόμο των πρακτικών του 34ου συνεδρίου στη σελ. 323 κ.ε. αντιστοιχούν για διασαφήνιση τρεις
λέξεις–κλειδιά. Με κοινή τη μία λέξη-κλειδί: “συνάρτηση”.
Το ίδιο συμβαίνει και με την
εισήγηση που δημοσιεύεται στον τόμο των πρακτικών του 34ου συνεδρίου στη σελ. 85 κ.ε.
στην οποία και αντιστοιχούν για διασαφήνιση επίσης τρεις λέξεις–κλειδιά.
Με κοινή επίσης τη μία λέξη-κλειδί: “συνάρτηση”.
Οπότε ο μελετητής προστρέχει
στις περιλήψεις των εισηγήσεων για να εντοπίσει αυτή την εισήγηση που αρχικά
ικανοποιεί τα ζητούμενά του και διαβάζοντας την περίληψη (στο 2ο
συνημμένο) αποφασίζει αν θα την μελετήσει στη συνέχεια.
Οδηγίες... χρήσης
Μπορείτε να ανακτήσετε τον
αλφαβητικό κατάλογο με τις
λέξεις-κλειδιά (ανά σελίδα του τόμου των πρακτικών του 34ου
συνεδρίου), με το όνομα λέξεις κλειδιά 34ο,
επιλέξτε
sheet 1 για λήψη ή εκτύπωση εδώ
Και επίσης
για διευκόλυνσή σας
μπορείτε να ανακτήσετε όλες τις
περιλήψεις των εισηγήσεων του 34ου συνεδρίου όπως αυτές
περιλαμβάνονται στον έντυπο τόμο. Με αναγραφή συγγραφέα (συγγραφέων), τίτλου,
και σελίδων που καταλαμβάνουν στον τόμο των πρακτικών του 34ου
συνεδρίου, με τη σειρά που δημοσιεύονται
στον έντυπο τόμο των πρακτικών, με το όνομα περιλήψεις 34ο, εδώ
Αγγελική Χ. Χρονοπούλου
Αθήνα 19/2/2018
[1] Βλ. για την “Τελετή έναρξης του εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής
Μαθηματικής Εταιρείας” (ΔΤ 15/1/2018) http://www.hms.gr/?q=node/1304 KAI
από 6/2/2018 υπάρχουν με link
στην αρχική σελίδα της ΕΜΕ και τα βίντεο (που παραχωρήθηκαν δωρεάν από το μέλος
της ΕΜΕ Αγγελική Χ. Χρονοπούλου) της ομιλίας. Βλ. ανακοίνωση με τίτλο: “Τελετή έναρξης του εορτασμού των 100 χρόνων από την
ίδρυση της ΕΜΕ. Ομιλία κ. Δ. Χριστοδούλου (Video)” http://www.hms.gr/?q=node/1304
[2] “34ο
συνέδριο της ΕΜΕ: αλφαβητικά οι εισηγητές και τα προεδρεία (Φθινόπωρο 2017)” στο
blog “Μαθηματικά Τετράδια” (29/10/2017)
[3] “33ο
συνέδριο της ΕΜΕ: αλφαβητικά οι εισηγητές και τα προεδρεία (Φθινόπωρο 2016)” στο
blog “Μαθηματικά Τετράδια” (31/10/2016)
[4] Βλ. στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” (αναρτήθηκε στις
12/11/2017) http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2017/11/34-1.html
[5] Βλ. στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” (αναρτήθηκε στις
20/11/2017) http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2017/11/34-2_20.html
[6] Βλ. στο blog “Μαθηματικά Τετράδια” (αναρτήθηκε στις
10/12/2017) http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2017/12/blog-post.html
[7] “Οδηγός
Ταξινόμησης Μαθηματικών Τεκμηρίων: θεματική ευρετηρίαση των εισηγήσεων του 33ου
συνεδρίου της ΕΜΕ” στο blog “Μαθηματικά Τετράδια”
http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2017/01/blog-post_77.html (24/1/2017)
[8] Η αριθμητική διαφορά από τα 979 οφείλεται στην αντιστροφή κάποιων από τα 512 μοναδικά
κλειδιά ώστε να διευκολύνονται οι χρήστες στην αναζήτηση.
[9] “Οδηγός
Ταξινόμησης Μαθηματικών Τεκμηρίων: θεματική ευρετηρίαση των εισηγήσεων του 33ου συνεδρίου
της ΕΜΕ”
στο blog “Μαθηματικά Τετράδια”
http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2017/01/blog-post_77.html (24/1/2017)
[10] Για δεύτερη
φορά, 979 «θεματικές κατηγορίες»/λέξεις-κλειδιά
για την περαιτέρω επιστημονική αξιοποίηση των εισηγήσεων από τα πρακτικά του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ, από φοιτητές,
ερευνητές, μελετητές κ.ά. (και γιατί όχι και την ενίσχυση των πωλήσεων του
έντυπου τόμου ή CD).
[11] Επισημαίνω πως στον θεματικό κατάλογο των 979 λέξεων-κλειδιά (που αφορά
στις εισηγήσεις του 34ου συνεδρίου) ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται όσοι
ελάχιστοι εισηγητές με επιλογή τους δεν δήλωσαν λέξεις –κλειδιά.
Επίσης
τονίζω πως οι λέξεις –κλειδιά που δήλωσαν οι συγγραφείς εμπλουτίστηκαν από
εμένα για να αυξηθεί η “υπεραξία”
των εισηγήσεών τους. Με αποτέλεσμα σε 129 συγγραφείς να αντιστοιχηθούν 512
λέξεις-κλειδιά μοναδικά. Και μετά την αντιστροφή τους 850 λέξεις-κλειδιά.
Συνυπολογίζοντας
για το 34ο συνέδριο στις λέξεις-κλειδιά και το ονοματεπώνυμο των 129
συγγραφέων συνολικά έχουμε 979
λέξεις-κλειδιά.
[12] Όσοι
ενδιαφέρεστε για το βιβλίο μου στείλτε μου μήνυμα στο e-mail sygekp@ath.forthnet.gr για να σας το
στείλω σε αποθήκευση.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.