ένα blog από μαθηματικούς, για τα Μαθηματικά και τους / τις μαθηματικούς χωρίς... ασκήσεις...

Στόχος μας είναι να ανακοινώνουμε όλες τις εκδηλώσεις των μαθηματικών οπότε και σας παρακαλούμε να μας βοηθήσετε στέλνοντάς μας τις ανακοινώσεις σας (εκδηλώσεις, σεμινάρια, συναντήσεις, βιβλία, περιοδικά, άλλα έντυπα ή άρθρα που δημοσιεύεται ‐με αναφορά τίτλου και ιστοσελίδας που τα φιλοξενεί)

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στα Μαθηματικά, και οι ασυγχώρητες ολιγωρίες της ΕΜΕ


“Κίνηση για την Αλλαγή στην ΕΜΕ”

Σε χλιαρές διατυπώσεις, με τρία Δελτία Τύπου που υπογράφονται: «Για το ΔΣ της ΕΜΕ» από τον Πρόεδρο και το Γ.Γ. της ΕΜΕ, προχώρησε η ΕΜΕ μετά τις εξετάσεις της 20-5-13 στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και στις 27-5-13 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, σε εκτιμήσεις -γενικά σχόλια- για τα  Μαθηματικά  των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013.
Παράλληλα κυκλοφόρησαν και τα Δελτία Τύπου του Παραρτήματος της ΕΜΕ Κεντρικής Μακεδονίας (http://www.emethes.gr/ 20-5-13) με τα οποία και υπερκεράστηκαν οι χλιαρές εκτιμήσεις της ΕΜΕ κεντρικά (Αθήνας).
Έτσι θα χαρακτηρίσουμε δείγμα γραφής το Δελτίο Τύπου (27-5-13) του Παραρτήματος της ΕΜΕ Κεντρικής Μακεδονίας (http://mathematicatetradia.blogspot.gr/), το οποίο απέχει "έτη φωτός" από την αντίστοιχη ανακοίνωση της ΕΜΕ κεντρικά (Αθήνας), με εκτιμήσεις -γενικά σχόλια- για τα «Μαθηματικά κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου» των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 (http://www.hms.gr/node/710, αρ. πρωτ. 14723/27-5-2013).
Αυτή η προσέγγιση του Παραρτήματος, που από τα πράγματα θεωρούμε ως βάση συζήτησης στην οποία ο καθένας μας θα μπορέσει να συμβάλλει με τα επιχειρήματά του, όμως, για την ώρα, και ακριβώς τη στιγμή που το ζήτημα αναδεικνύεται ως  μείζον και για την κοινωνία, θέτει τα ζητήματα τόσο της διδακτικής των Μαθηματικών όσο και την παιδαγωγική διάσταση του ρόλου τους αλλά και τη συμμετοχή τους στην διευρυνόμενη κοινωνική και εκπαιδευτική ανισότητα, που αποκτά μέγιστη σημασία στις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Επιπλέον η προσέγγιση του Παραρτήματος της ΕΜΕ Κεντρικής Μακεδονίας αναδεικνύει το ρόλο μας ως μαθηματικών με όσα συνεπάγεται αυτό για τη χειμαζόμενη από τα μνημόνια δημόσια (δωρεάν) εκπαίδευση στη χώρα μας. Ας αξιοποιήσουμε, λοιπόν, αυτή την ευκαιρία για διάλογο, με στόχο να καταλήξουμε και σε προτάσεις για το δια ταύτα...

Από την άλλη η ΕΜΕ κεντρικά (Αθήνας) με την χλιαρή, όπως προείπαμε, καταγγελία (http://www.hms.gr/node/708) (αρ. πρωτ. 14715/21-5-2013) για το λάθος θέμα στα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας» των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β΄), που διεξήχθησαν στις 20-5-2013, υπέστη πανωλεθρία όταν με την απάντησή του, με non paper, το Υπουργείο Παιδείας (http://www.esos.gr/article/eidisis-panaladikes/ypoyrgeio-eme-de-zhthse-akyrosi-thematos-mathimatikon) κυριολεκτικά άδειασε την ΕΜΕ αποκαλύπτοντας ότι από το ΔΣ της ΕΜΕ απουσιάζει η επιστημονική βούληση για να σταθεί στο πλευρό των μαθητών και να απαιτήσει για τους μαθητές, τους μαθηματικούς, τα Μαθηματικά…
Εκτιμάμε πως  το Υπουργείο, αξιοποιώντας την ευκαιρία που του έδωσε η ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΜΕ και δεν πήρε μέτρα ούτε προληπτικά ούτε «θεραπευτικά» αλλά βγαίνει και από πάνω υποστηρίζοντας ότι αφού δεν ζήτησε ακύρωση η ΕΜΕ δεν .... μπλα, μπλα, ...

Βέβαια το Υπουργείο αυτοδιαψεύδεται αφού στην καταγγελία της ΕΕΦ ουσιαστικά για “διδαγμένο” θέμα η απάντηση της ΚΕΕ είναι σε άλλο κλίμα, ότι όλα έχουν καλώς (βλ. Επιτροπή Εξετάσεων: «Δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης» στο http://www.tovima.gr/society/article/?aid=514101, 23-5-13).
Με δυο λόγια, μονά ζυγά το Υπουργείο κερδίζει...

Η ΕΜΕ, όμως, δεν μπορεί να επενδύει σε αυτή την πρακτική, γιατί έτσι και αλλιώς το άδειασμα που της έκανε το Υπουργείο Παιδείας είναι πρωτοφανές… ΑΛΛΑ και αναμενόμενο αφού η ΕΜΕ αποδεδειγμένα απουσιάζει από τις εξελίξεις...
Όταν μέλος του ΔΣ της ΕΕΦ (24-5-13) φέρεται να έχει δηλώσει «(...) ότι ο φυσικός που, εκπροσωπώντας την ΕΕΦ, μετέχει στις εργασίες της [Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων] ΚΕΕ ως παρατηρητής, κατά τη συνεδρίαση επιλογής θεμάτων επεσήμανε το... παρασκήνιο γύρω από τη συγκεκριμένη άσκηση, αλλά δεν εισακούσθη από την ΚΕΕ».
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_24/05/2013_521466

Εύλογα, λοιπόν, διερωτάται κάποιος: η ΕΜΕ όταν επιλέγονταν τα θέματα ήταν παρούσα μέσω εκπροσώπου της, ως παρατηρητή, ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
Αν ΝΑΙ τότε γατί δεν πήρε θέση και εντός της ΚΕΕ; Και στη συνέχεια γιατί αρκέστηκε σε μια χλιαρή καταγγελία με αφορμή την οποία το Υπουργείο Παιδείας από θέση ισχύος απέναντι στην ΕΜΕ, την άδειασε;
Αν πάλι η απάντηση είναι ΟΧΙ, με ευθύνη τίνος δεν εκπροσωπήθηκε η ΕΜΕ; Επισημαίνουμε  ότι η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) είναι η μόνη(;) επιστημονική Ένωση που έχει κατοχυρώσει και παραδέχεται ότι συμμετέχει εκπρόσωπός της ως παρατηρητής; Και με ευθύνη τίνος; Με ευθύνη του Υπουργείου;
Και αν η απάντηση είναι ΝΑΙ, γιατί η ΕΜΕ δεν κατήγγειλε την πρακτική αυτή του Υπουργείου; Πιθανά γιατί η ΕΜΕ δεν εκπροσωπήθηκε με ευθύνη του ΔΣ της ΕΜΕ το οποίο ασχολείται μόνο με το μονοπώλιο των διαγωνισμών «του» και για ο,τιδήποτε άλλο προκλητικά αδιαφορεί;

Με την ευκαιρία των παραπάνω δηλώσεων του αντιπροέδρου της ΕΕΦ που αναφέρει ότι εκπρόσωπος της ΕΕΦ ήταν στην Κεντρική Επιτροπή διερωτόμαστε η ΕΜΕ είναι υποδεέστερη και δεν προσκλήθηκε ούτε απαίτησε να έχει μέλος της, ως παρατηρητή, στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων; Μάλιστα θεωρούμε πως αν υπήρχε μέλος της ΕΜΕ εντός της ΚΕΕ το λάθος θα το προλάβαιναν εν τη γενέσει του και δεν θα γίνονταν λίγο πολύ οι μαθητές των εσπερινών «πειραματόζωα» σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο της σχολικής ζωής τους...

Είτε, λοιπόν, πρόκειται για υπαιτιότητα του Υπουργείου Παιδείας, είτε της ΕΜΕ ο παρονομαστής ο ίδιος...  και συνοψίζεται στο ερώτημα:
Ποιες διεκδικήσεις και ποια εκπροσώπηση μπορεί να απαιτήσει ένα κατ’ όνομα, μόνο,  επιστημονικό σωματείο;...

Αθήνα 30/5/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.