της Αγγελικής Χ. Χρονοπούλου
Η διαχρονική τακτική των υπουργών Παιδείας είναι ευδιάκριτη πέρα από κάθε αμφιβολία αφού επιλέγουν ημέρες καλοκαιριού ή εορταστικές όπως τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα όπως πρόσφατα στην περίπτωση του νομοσχεδίου fast track μέτρων για την εκπαίδευση[1]που συζητείται στη Βουλή τη Μεγάλη Εβδομάδα!!!... στοχεύοντας στην άκριτη εφαρμογή ευρωπαϊκών οδηγιών – εντολών που έλκουν την καταγωγή τους από το παρελθόν και επιβάλλονται με fast track νομοσχέδια για την εκπαίδευση...και φυσικά ικανοποιούν τις απαιτήσεις του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση και την οικονομία... Μάλιστα ο υπουργός Παιδείας σε ένα κρεσέντο προβοκατόρικο απέδωσε αφελώς(;) πρόσημο θρησκευτικό και όχι ταξικό στον εκπρόσωπο του ΚΚΕ κατά τη συζήτηση στη Βουλή[2]όταν αυτός υπέδειξε, στον υπουργό Παιδείας, το προφανές... ότι επιλέγουν ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά όπως Πάσχα, Χριστούγεννα και καλοκαίρι για να περνούν νομοσχέδια!!!
Το ότι αντιστέκεται το εκπαιδευτικό κίνημα είναι μια μικρή “λεπτομέρεια” για την κυβερνητική παράταξη, του ΣΥΡΙΖΑ και λοιπών συνεργαζόμενων, και σε “αντίβαρο” ο υπουργός Παιδείας επιβάλλει με επιμονή διορθώσεις ώστε να μη χαθεί ο “στόχος” της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης για την εκπαίδευση. Σε απλά μαθηματικά με αυτή την τακτική αυτά τα χρόνια των μνημονίων, με ευθύνη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η εκπαιδευτική πολιτική επέφερε εκπαιδευτική φτώχεια, μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υποβάθμιση των εκπαιδευτικών μορφωτικών παροχών με αποτέλεσμα, ένα χρόνο πριν, ανερυθρίαστα ο νυν υπουργός Παιδείας Καθηγητής ΑΕΙ κ. Γαβρόγλου να δηλώνει στον Αlpha 989[3].
«Εκσυγχρονίζουμε ακόμα και ένα μάθημα, όπως είναι τα μαθηματικά, που παλιά τα μαθαίναμε με απίστευτη αυστηρότητα. (…)»[!!!]. Η “επιδίωξη” από την πλευρά του υπουργού Παιδείας να εκσυγχρονίσει τα μαθηματικά, την αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής επανάστασης, σύμφωνα με την παραπάνω δήλωσή του πέρα από την επιστημονική άγνοια των ερευνητικών δεδομένων προσανατολίζει προς λύσεις πρόχειρες, συντεχνιακές και λίγο πολύ εμβαλωματικές...
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) πήρε θέση και τότε[4]και τώρα και εξέδωσε ανακοίνωση[5]έγκαιρα για το νομοσχέδιο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., (...)» καταλήγοντας πως «η ΕΜΕ προτείνει να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο και να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα με άνεση χρόνου και όχι λίγο πριν τη λήξη της κυβερνητικής θητείας, ώστε να καταλήξει σε λύσεις που θα ωφελήσουν τους μαθητές, την εκπαιδευτική και την επιστημονική κοινότητα και τελικά την κοινωνία».
Χαρακτηριστικό γεγονός συνιστά και ο αποκλεισμός της ΔΟΕ («Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας») από τη συζήτηση για το νομοσχέδιο στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής!!! Η πρωτόφαντη αυτή, πλην ήκιστα αντιδημοκρατική, πρακτική να φιμώνονται οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι ενός μαχητικού κλάδου των εκπαιδευτικών και ενώ έχουν καταστήσει σαφή στον υπουργό Παιδείας την άρνησή τους[6]για τα τεκταινόμενα ώστε να προχωρήσει άκοπα το νομοσχέδιο και οι βολικές στο όριο του “φωτογραφικού”(;;;) συγχωνεύσεις σχολών ιδρύσεις νέων σχολών ΑΕΙ κ.ο.κ.[7]καταδεικνύουν πως δεν διστάζουν και δεν έχουν κανενός είδους αναστολές ενώ δεν τηρούν ούτε καν τυπικά τους κανόνες του fair play.
Μάλιστα προεκλογικάο υπουργός Παιδείας μοιράζει και υποσχέσεις ότι θα προκηρυχθούν10.000 διορισμοί, το 2020-2021!!!, την ίδια στιγμή που η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (συνδυασμός που στηρίζει το Π.Α.ΜΕ. (Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο) ζητά «Μονιμοποίηση τώρα των 30.000 αναπληρωτών!» Οπότε είναι προφανής ο προεκλογικός εμπαιγμός όταν τάζει 10.000 διορισμούς το 2020-2021!!! με 30.000 αναπληρωτές, δηλαδή κενά που χρειάζεται να καλυφθούν “χθες” και με ανυπολόγιστο αριθμό πραγματικών κενών!!!
Και ως “συμπέρασμα” ο κ. Γαβρόγλου ως υπουργός Παιδείας καταλήγει «Άρα, θα προκηρύξουμε και αυτές τις θέσεις και όλες αυτές οι “Κασσάνδρες”, που λέγανε ότι όλα αυτά τα κάνουμε για να κοροϊδεύουμε τον κόσμο, θα βγουν τραγικά διαψευσμένες»[8].
Αυτή είναι η τακτική της “απατηλής αριστεράς”που κάνει το μαύρο άσπρο... Για το ΣΥΡΙΖΑ το δείγμα γραφής των υπουργών του είναι πως όσοι μιλάμε και διατυπώνουμε άποψη “εκτός γραμμής” τους, είμαστε “Κασσάνδρες” και όσοι ζητούν απόσυρση του νομοσχεδίου -εκτρώματος είμαστε... νεοδημοκράτες!!!
Χάθηκε τελικά το... μέτρο στο ΣΥΡΙΖΑ, ξεμπροστιάστηκαν σε βαθμό μη αναστρέψιμο, και ενώ έμειναν “ώρες” μέχρι τις εκλογές βρήκαν την ευκαιρία να λύσουν... λογαριασμούς 36 ετών!!! Αποκαλυπτική είναι η δήλωσή του “Για τα Πολυτεχνεία, επί 36 συναπτά έτη υπάρχει ένας "κρυφός εμφύλιος" στη χώρα μας. (…)”[9]
Και θα τον σταματήσει τώρα προεκλογικά ο κ. Γαβρόγλου με το νομοσχέδιο – έκτρωμα(;;;) που ψηφίζεται Μεγαλοβδομάδα(!!!) με κλειστά τα σχολεία;;;...
Υ.Γ. Στην πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΜΕ στην 1η παράγραφο αναγράφεται ότι: «Η ιστορία των αποτυχημένων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων δείχνει μια ανεξήγητη εμμονή των κυβερνήσεων να επαναλαμβάνουν ακριβώς τα ίδια τα λάθη. (...)»[10]
και παρά το ότι καταστατικά η ευθύνη είναι συλλογική και αναλογεί στα 15 μέλη του ΔΣ επιθυμώ να πληροφορήσω τους 14 του ΔΣ ότι η εκπαιδευτική πολιτική δεν χαρακτηρίζεται ούτε από ανεξήγητη εμμονή ούτε από λάθη και ελπίζω να κατέστη σαφές, από το κείμενό μου που προηγήθηκε, πως είναι ευεξήγητες επιλογές της «απατηλής αριστεράς» σε βάρος της κοινωνίας.
Και παρακαλώ στην επόμενη ανακοίνωση να το λάβουν υπόψη τους άλλως αν βγάζουν ανακοινώσεις για οτιδήποτε και στην 1η σειρά δηλώνουν πως δεν μπορούν να εξηγήσουν(!!!) τότε αυτό σημαίνει σε απλά ελληνικά συναίνεση και “ξεκάρφωμα”...
Αθήνα 22/4/2019
Αγγελική Χ. Χρονοπούλου
[1]Βλ. “Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις” που αποτελείται από 226 άρθρα και 404 σελίδεςhttps://www.esos.gr/arthra/62306/polynomoshedio-opos-katatethike-sti-voyli-xekinise-simera-i-syzitisi-sti-voyli(17/4/2019) ημερ. ανάκτησης 18/4/2019
[2]Συζητήθηκε στη Βουλή τη Μεγάλη Δευτέρα (22/4/2019) και τη Μεγάλη Τρίτη (23/4/2019) συνολικά 591 σελίδες με την έκθεση του ΓΛΚ και την αιτιολογική έκθεση τελικά 226 και πλήθος τροπολογιών (γύρω στις 30) https://www.esos.gr/arthra/62377/livevoyli-11-pm-simera-m-deytera-xekina-stin-olomeleia-tis-voylis-i-syzitisi-epi-toy(ημερ. ανάρτησης και ανάκτησης 22/4/2019) Και ψηφίζεται για άμεση μέσα στον επόμενο μήνα εφαρμογή!!!
[3]https://m.naftemporiki.gr/story/133289322/3/2018 ημερ. ανάκτησης 14/4/2019
[4]Βλ. ενδεικτικάανακοινώσεις της ΕΜΕ: Αναθέσεις που υποβαθμίζουν τη διδασκαλία των Μαθηματικών.Οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις, όταν δεν μπορούν να αποφευχθούν, να σχεδιάζονται υπεύθυνα και όχι ως γραφειοκρατική διεκπεραίωση http://www.hms.gr/?q=node/1396(21/5/2018) καιΝα αποτραπεί η νέα απόπειρα υποβάθμισης της Μαθηματικής Παιδείας στο ελληνικό Λύκειοhttp://www.hms.gr/?q=node/1435 (4/9/18) και Αγεωμέτρητο Λύκειο προγραμματίζει το ΥΠΠΕΘhttp://www.hms.gr/?q=node/1452(15/10/2018)
[5]Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ουσιαστικός διάλογος για την Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (15/4/2019) http://www.hms.gr/?q=node/1538
[6]Βλ. αναλυτικά στην ανακοίνωση (ΔΟΕαρ. πρωτ. 1380/17-4-2019) με θέμα: «Ακαδημαϊκό και επιστημονικό έγκλημα, το σχέδιο συγχώνευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας».
Για το ίδιο ζήτημα και η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.(αρ. πρωτ. 27/20-4-2019) βλ. “
Ένωση Διευθυντών: Ανοίγονται επικίνδυνοι δρόμοι για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων” http://www.fresh-education.gr/ένωση-διευθυντών-ανοίγονται-επικίνδ/ημερ. ανάρτησης και ανάκτησης 21/4/2019
[7]Βλ. αναλυτικά στην ανακοίνωση (ΔΟΕαρ. πρωτ. 1381/18-4-2019) με θέμα: «αποκλεισμός της Δ.Ο.Ε. από τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του πολυνομοσχεδίου “Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις”»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.