ένα blog από μαθηματικούς, για τα Μαθηματικά και τους / τις μαθηματικούς χωρίς... ασκήσεις...

Στόχος μας είναι να ανακοινώνουμε όλες τις εκδηλώσεις των μαθηματικών οπότε και σας παρακαλούμε να μας βοηθήσετε στέλνοντάς μας τις ανακοινώσεις σας (εκδηλώσεις, σεμινάρια, συναντήσεις, βιβλία, περιοδικά, άλλα έντυπα ή άρθρα που δημοσιεύεται ‐με αναφορά τίτλου και ιστοσελίδας που τα φιλοξενεί)

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2012

Ανακοίνωση για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας Β' Λυκείου – από τα διευθύνοντα μέλη του mathematica.gr



Λάβαμε και ανακοινώνουμε την πρωτοβουλία «για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας Β' Λυκείου» την οποία και συνυπογράφουμε· γιατί οι μαθητές/τριες μας δεν πρέπει να έχουν τίποτα λιγότερο από ό,τι δικαιούνται...
Α.Χ.Χ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας στη Β' Λυκείου
Είναι γνωστό ότι μετά τις περικοπές που επιβλήθηκαν στην ύλη των Μαθηματικών της Β' Λυκείου το 2010 οι μαθητές της τάξης αυτής δεν διδάσκονται ένα μικρό αλλά σημαντικό μέρος της ύλης της Τριγωνομετρίας (τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος-διαφοράς γωνιών και τριγωνομετρικοί αριθμοί διπλασίου τόξου).
Οι περικοπές αυτές που από μαθηματική αλλά και παιδαγωγική άποψη είναι λανθασμένες είχαν πολλές παρενέργειες στην διδασκαλία των Μαθηματικών στο Λύκειο:
• Περιόρισαν τις δυνατότητες κατανόησης των τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
• Στέρησαν την Γεωμετρία και την Ανάλυση από απολύτως απαραίτητα εργαλεία.
• Περιόρισαν περαιτέρω τις αποδείξεις στην Β΄ αλλά και στην Γ΄ τάξη καταφέρνοντας ένα ακόμη πλήγμα στην λογική συνοχή της διδασκαλίας των Μαθηματικών που οφείλει να είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της.
• Δυσχεραίνουν την διδασκαλία ορισμένων κεφαλαίων Φυσικής.
• Περιορίζουν τα στοιχειώδη μαθηματικά εφόδια με τα οποία οι μαθητές μεταβαίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η Ελληνική μαθηματική κοινότητα είναι προβληματισμένη με την συνεχή υποβάθμιση της διδασκαλίας της Τριγωνομετρίας (Μέτρηση Τριγώνου με Ν. Ημιτόνων και Ν. Συνημιτόνων) που έχει σαν αποτέλεσμα να στερούνται οι μαθητές από πολύ ισχυρά εργαλεία επίλυσης πραγματικών (και όχι επινοημένων) προβλημάτων.
Τα Διευθύνοντα Μέλη του ιστότοπου http://www.mathematica.gr απευθυνόμαστε σε κάθε αρμόδιο ζητώντας να σταματήσει από την επόμενη χρονιά αυτή η οπισθοδρόμηση.
Συγκεκριμένα καταθέτουμε την πολύ ρεαλιστική και εφαρμόσιμη πρόταση η διδασκαλία της Τριγωνομετρίας στην Β΄ Λυκείου να περιλαμβάνει:
Α) Το εισαγωγικό μέρος της Τριγωνομετρίας (που παλαιότερα υπήρχε στο βιβλίο της Α΄ Λυκείου) δηλαδή τις ενότητες:
Τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνίας, Βασικές τριγωνομετρικές ταυτότητες, Αναγωγή στο 1ο τεταρτημόριο
Β) Από το βιβλίο της Βʼ Λυκείου που ίσχυε ως φέτος τις ενότητες:
1.1 Οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις,
1.2 Βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις,
1.3 Τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος γωνιών,
1.4 Τριγωνομετρικοί αριθμοί της γωνίας 2α,
1.6 Η συνάρτηση f(x) = α•ημx + β•συνx
1.7 Επίλυση τριγώνου (επιλογή προβλημάτων δεδομένου ότι υπάρχει επικάλυψη με το μάθημα της Γεωμετρίας).

Τα Διευθύνοντα Μέλη του mathematica.gr
1. Στράτης Αντωνέας
2. Ανδρέας Βαρβεράκης
3. Σπύρος Βασιλόπουλος
4. Κώστας Βήττας
5. Παναγιώτης Γιαννόπουλος
6. Κώστας Ζυγούρης
7. Γιώργης Kαλαθάκης
8. Φωτεινή Καλδή
9. Σπύρος Καπελλίδης
10. Σπύρος Καρδαμίτσης
11. Χρήστος Καρδάσης
12. Νικόλαος Κατσίπης
13. Αναστάσιος Κοτρώνης
14. Χρήστος Κυριαζής
15. Γρηγόρης Κωστάκος
16. Μιχάλης Λάμπρου
17. Θάνος Μάγκος
18. Νίκος Μαυρογιάννης
19. Γιώργος Μπαλόγλου
20. Αθανάσιος Μπεληγιάννης
21. Ροδόλφος Μπόρης
22. Μιχάλης Νάννος
23. Μίλτος Παπαγρηγοράκης
24. Λευτέρης Πρωτοπαπάς
25. Γιώργος Ρίζος
26. Γιώργος Ροδόπουλος
27. Δημήτρης Σκουτέρης
28. Σταύρος Σταυρόπουλος
29. Μπάμπης Στεργίου
30. Βασίλης Στεφανίδης
31. Σωτήρης Στόγιας
32. Αχιλλέας Συνεφακόπουλος
33. Αλέξανδρος Συγκελάκης
34. Σεραφείμ Τσιπέλης
35. Χρήστος Τσιφάκης
36. Κώστας Τηλέγραφος
37. Δημήτρης Χριστοφίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.