ένα blog από μαθηματικούς, για τα Μαθηματικά και τους / τις μαθηματικούς χωρίς... ασκήσεις...

Στόχος μας είναι να ανακοινώνουμε όλες τις εκδηλώσεις των μαθηματικών οπότε και σας παρακαλούμε να μας βοηθήσετε στέλνοντάς μας τις ανακοινώσεις σας (εκδηλώσεις, σεμινάρια, συναντήσεις, βιβλία, περιοδικά, άλλα έντυπα ή άρθρα που δημοσιεύεται ‐με αναφορά τίτλου και ιστοσελίδας που τα φιλοξενεί)

Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2019

Συμβολή στο 36ο συνέδριο: Παρέμβαση για τη Γεωμετρία -Το επιστημονικό έργο της ΕΜΕ (1998-2018) για τη Γεωμετρία

Στο πλαίσιο του 36ου συνεδρίου της ΕΜΕ διοργανώθηκε στις 3/11/2019 στρογγυλό τραπέζι με Θέμα: «Γεωμετρία: Από την απαξίωση στην αναβάθμιση του ρόλου της σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης» και συντονιστή τον Αναπληρωτή Καθηγητή (Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ) και Πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής κ. Διονύσιο Λάππα, όπου συμμετείχαν οι 4 από τους 5 προσκεκλημένους, (μετά από απόφαση του ΔΣ -18/10/2019, σύμφωνα με το πρόγραμμα του συνεδρίου) εισηγητές. Ο συντονιστής στο κλείσιμο του 1ου γύρου των εισηγήσεων συνόψισε τονίζοντας ότι καταβλήθηκε προσπάθεια να καλυφθούν όλες οι τάσεις.
Με χαρακτηριστικό συστατικό την εμπειρία, λοιπόν, προτάθηκε από τους εισηγητές το πώς θα διδάξουμε, τι θα διδάξουμε και με τι τρόπο θα το διδάξουμε. 

Μετά από προσεκτική αυτοπρόσωπη παρακολούθηση των εισηγήσεων, όμως, κατέληξα πως αδικήθηκε το επιστημονικό έργο της ΕΜΕ αφού δεν αναφέρθηκε τι δουλειά επιστημονική έχει γίνει ήδη στην ΕΜΕ, 1998-2018, επειδή τίποτα δεν είναι εξ αποκαλύψεως”... και το γεγονός αυτό τόνισα και στην παρέμβασή μου. Για την ενίσχυση της θέσης μου αυτής παρέθεσα, στα 3 λεπτά που μου αναλογούσαν για την παρέμβασή μου, αριθμητικά τα εξής στοιχεία που αναλυτικά ακολουθούν στη συνέχεια σε .pdf

Επεξηγηματικά, στα 21 συνέδρια που πραγματοποίησε η ΕΜΕ -15οσυνέδριο (1998)–35οσυνέδριο (2018)- μετά από αναζήτηση εντόπισα 190 εγγραφές ατομικά ή συλλογικά άρθρα που αναφέρονται στην «Ευκλείδεια Γεωμετρία» και επιπλέον 159 εγγραφές ατομικά ή συλλογικά άρθρα που αναφέρονται στα Αρχαία Ελληνικά Μαθηματικά, Η/Υ, Κωνικές Τομές κ.ά. επικεντρωμένα στην Ευκλείδεια Γεωμετρία αλλά και στις μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες.

Στους δύο πίνακες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε αλφαβητικά τις θεματικές αλλά και τον τόμο και την 1ησελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει.
Όταν αναρτηθεί το σύνολο του υλικού θα μπορείτε να κάνετε στοχευμένες αναζητήσεις σύμφωνα με τις επιστημονικές ανάγκες σας (η «Ευκλείδεια Γεωμετρία», είναι μόνο ένα παράδειγμα για ζέσταμα”) και για αυτό το λόγο θα αναρτήσουμε και για κάθε συνέδριο χωριστά τα άρθρα με τα βιβλιογραφικά τους στοιχεία (συγγραφείς, τίτλος και τον αριθμό της 1ης σελίδας  ανά τόμο συνεδρίου) και τις θεματικές που τους έχουμε αποδώσει από 0-16 για καθένα από αυτά. Οπότε αφενός θα έχετε κατακτήσει μια ενδελεχή βιβλιογραφική επισκόπηση για οποιοδήποτε επιστημονικό ζήτημα που σας ενδιαφέρεικαι αφετέρου θα προσφεύγετε στον τόμο του αντίστοιχου  συνεδρίου για να διαβάσετε το άρθρο γνωρίζοντας ήδη πόσες θεματικές πραγματεύεται εκτός από την «Ευκλείδεια Γεωμετρία».

Επισημαίνουμε ότι το σύνολο του υλικού προέρχεται από τις εισηγήσεις μας στο 36οσυνέδριο της ΕΜΕ[1]που ασχολούνται με το μείζον ζήτημα της κυκλοφορίας και της διάχυσης της επιστημονικής γνώσης. 

Για την παρέμβαση στο 36ο συνέδριο 
και την επεξεργασία του υλικού για τη «Ευκλείδεια Γεωμετρία»

Αγγελική Χ. Χρονοπούλου
(3/11/2019, ανάρτηση 9/11/2019)

εδώ 159       για ανάκτηση







εδώ 190      για ανάκτηση








[1]Χρονοπούλου Αγγελική, Μαλαφέκας Αθανάσιος, Γεωργούδη Μαρία (2019), Συμβολή στον επανασχεδιασμό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης: Η περίπτωση των Εισηγήσεων στα Πανελλήνια Συνέδρια της ΕΜΕ (1998-2018). Θεματική Ταξινόμηση Εισηγήσεων: 15οσυνέδριο (1998)  – 35οσυνέδριο (2018). Μέρος 1ο(Θεωρία και Μεθοδολογία) Εισήγηση 36οΣυνέδριο, σελ. 1030-1041.
Χρονοπούλου Αγγελική, Μαλαφέκας Αθανάσιος, Γεωργούδη Μαρία (2019), Συμβολή στον επανασχεδιασμό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης: Η περίπτωση των Εισηγήσεων στα Πανελλήνια Συνέδρια της ΕΜΕ (1998-2018). Θεματική Ταξινόμηση Εισηγήσεων: 15οσυνέδριο (1998) – 35οσυνέδριο (2018). Μέρος 2ο(Ανάλυση και Συμπεράσματα) Εισήγηση 36οΣυνέδριο, σελ. 1042-1054.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.